sreda, 5. avgust 2009

Najvišja vrhova v Karavankah...

...sta bila moj cilj prejšnjega tedna. Vrtača (2181 m) se mi je že nekaj časa motala po glavi in bil je pravi čas, da jo obiščem. Vstala sem ob 6.00, kar res ni značilno za zaspanko, ampak ko gre za hribe me spanec ne premami. Ob 7.00 sem se že vzpenjala iz Ljubelja proti Zelenici čez plaz, kjer je že grozno pripekalo. Dom na Zelenici je bil odprt, vendar je moral počakati na mojo vrnitev. Iz Zelenice pot vodi desno v gozd, kamor kažejo tudi table. Ista pot vodi tudi na Stol (2236 m), vendar se pot na Vrtačo in Stol čez določen čas razcepi, na kar opozori srednje velika skala, kjer sta označeni smeri. Pot na Vrtačo se strmo vzpenja in ko prideš na začetek grebena, se levo navzdol po melišču odcepi pot na Stol. Seveda me je takoj premamilo, da bi iz Vrtače sestopila na Stol, kar sem tudi naredila, vendar je bilo potrebno najprej osvojiti Vrtačo.

vrh Vrtače

Vreme je bilo naklonjeno razgledom na Begunjščico, Stol, Kočo pri izviru Završnice in še kaj.

pogled na Stol

pogled na Begunjščico

Koča pri izviru Završčice

Z Vrtače sem sestopila do odcepa za na Stol. Pot vodi ves čas po melišču in je potrebna velika previdnost. Najtežje je hoditi navzgor, ker ko narediš dva koraka naprej, greš en korak nazaj.

pot iz grebena - sedla (zgoraj desno) po melišču do Stola

malce bolj prijetna pot

melišče pod Stolom

Najprej sem šla na vrh Stola in potem do koče, kjer sem se okrepčala z ričetom. Res je fantastičen!

pogled z vrha Stola na Prešernovo kočo

Ker so se začeli zbirati oblaki, sem hitro vzela pod pod noge in sestopila proti Zelenici. Najprej je bilo potrebno prehoditi melišče in to je res nekaj enkratnega, iti po melišču naravnost navzdol.

desno Vrtača

Od melišča naprej se je pot razcepila na spodnjo in zgornjo pot. Izbrala sem spodnjo pot, kar pa ni bilo ravno primerno, ker je bilo kar zaraščeno s podrastjo, vodi pa mimo Koče pri izviru Završnice.

Od koče pa je le še 20 minut hoje do doma na Zelenici.

dom na Zelenici

Od doma na Zelenici nisem šla po plazu, ampak po graničarski poti, ki vodi skozi gozd in je v poletnem času zelo prijetna. Vse skupaj sem hodila 7 ur (postanki niso vključeni).

Link: http://www.hribi.net/izlet/ljubelj_vrtaca_/11/78/28

Ni komentarjev:

Objavite komentar